Handels- og Leveringsbetingelser for BONOVO.dk
(Et brand under MG Entreprise ApS)
Handels- og Leveringsbetingelser for BONOVO
1. Aftaleindgåelse og Omfang
Ved indgåelse af aftale med BONOVO.dk accepterer kunden disse handelsbetingelser. Opgaverne omfatter typisk ned- og opbæring, transport og placering efter kundens anvisning. Afmontering, montering og nedpakning er ikke inkluderet medmindre særskilt aftalt. Flytning af genstande over 70 kg samt internationale opgaver kræver særskilt skriftlig aftale. BONOVO.dk forbeholder sig ret til at benytte underleverandører.
2. Tidsforbrug og Afregning
Flyttetiden starter ved ankomst og afsluttes ved sidste aflæsning. Der faktureres pr. påbegyndt time efter evt. minimumsbooking. Ved fast pris skal alt være pakket og klar ved ankomst. Ekstra tid til nedpakning faktureres. Ingen kilometertillæg under 20 km.
3. Tillæg og Særgebyrer
- 60 kg: 250 kr./medarbejder
- 200 kg: 1.000 kr./medarbejder (min. 3-4 mand)
- 300 kg: 1.500 kr./medarbejder
- Affald: 1.000 kr. pr. læs + timepris
- Flyttekasser: Ikke-returneret efter 30 dage = 10 kr./kasse/måned
- Manglende sammenfoldning: 500 kr./time/mand
- Maks. vægt pr. kasse: 20 kg
4. Betalingsbetingelser
Betaling sker ved levering via MobilePay eller kontant. Fakturering kun ved forudgående skriftlig aftale. Ved afbestilling under 48 timer (72 ved udland) faktureres minimumsbetaling. 8% rente ved for sen betaling. BONOVO.dk har panteret i indbo ved manglende betaling.
5. Ansvarsbegrænsning og Forsikring
BONOVO.dk følger DMF og er forsikret som fragtfører. Kundens selvrisiko: 9.999 kr. Erstatning op til 37.500 kr. pr. kolli og 1.000.000 kr. pr. opgave. Særlige regler for kunst, elektronik og vin m.v. Forsikringen gælder ikke ved selvpak eller kosmetiske skader.
6. Klager og Reklamationer
Skader skal anmeldes skriftligt senest 48 timer efter flytning. Formular og fotodokumentation kræves. Ved overskridelse af frist bortfalder erstatningskravet.
Ved anmeldelse af skade, skal denne ske ved at udfylde vores PDF-formular med godkendt underskrift. Formularen kan downloades på vores hjemmeside og skal være korrekt og fyldestgørende udfyldt, herunder bilag og dokumentation for skaden.
Forsikringsformular_ Handels- og Leveringsbetingelser for BONOVO
7. Leveringsforhold og Force Majeure
Ankomsttider er vejledende. Der ringes 30 min før. Uforudsete hændelser som sygdom, trafik og vejrlig kan medføre udskydelse uden kompensation.
8. Kundens Forpligtelser
Kunden skal give oplysning om adgangsforhold og værdifulde genstande samt sikre korrekt emballering. Kunden har ansvar for tilstedeværelse under flytning.
9. Opbevaring
Ved opbevaring benyttes kundens egen forsikring. Manglende betaling kan medføre tvangssalg eller destruktion efter 14 dage og 3 rykkere.
10. Juridiske Forhold
Tvister afgøres ved Retten i Glostrup eller Østre Landsret. BONOVO.dk er ikke ansvarlig for ulovligt gods eller forhold udenfor kontrol.
11. Ejendomsret og Adgangsforhold
Kunden skal have rådighedsret over godset. BONOVO.dk skal have fri adgang. Ventetid pga. adgangsproblemer faktureres.
12. Ventetid og Udeblivelse
Manglende adgang eller udeblivelse faktureres som minimum 2 timers arbejde.
13. Ekstraordinære adgangsforhold
Særgebyrer kan forekomme ved vanskelige adgangsforhold som trapper, gårdmiljøer eller smalle passager.
14. Flytterengøring og Særopgaver
BONOVO.dk formidler flytterengøring, men står ikke som ansvarlig part. Øvrige særopgaver kræver særskilt aftale.
15. Digital Dokumentation
BONOVO.dk forbeholder sig retten til at dokumentere opgaver digitalt til internt brug og kvalitetssikring.
16. Miljø og Bæredygtighed
Vi benytter primært genbrugsmaterialer og arbejder aktivt med ruteoptimering og grøn drift.
17. Ændringer i Aftalen
Ændringer skal ske skriftligt. BONOVO.dk bekræfter før ændringer træder i kraft.
18. Rabatter og Kampagner
Rabatkoder kan ikke kombineres og gælder kun standardydelser medmindre andet fremgår.
19. Kundefeedback
BONOVO.dk kan kontakte kunden med henblik på feedback og evaluering. Anonymiserede udtalelser kan bruges i markedsføring.
20. Gyldighed og Fortolkning
Ugyldige klausuler påvirker ikke dokumentets øvrige gyldighed. Dansk ret gælder.
21. Ansvarsfraskrivelse ved selvhjælp
Hvis kunden vælger at deltage aktivt i flytningen, frafalder BONOVO.dk ethvert ansvar for skader på personer eller genstande.
22. Elektronik og særligt skrøbelige genstande
Elektronisk udstyr skal være i originalemballage. BONOVO.dk dækker ikke funktionsfejl, medmindre fysisk skade kan påvises.
23. Begrænsning ved ukorrekt pakning
BONOVO.dk er ikke ansvarlig for skader på genstande, der ikke er forsvarligt emballeret – herunder løse eller åbne kasser.
24. Maksimalt ansvar ved specialgenstande
Genstande med særlig affektionsværdi dækkes ikke uden særskilt skriftlig aftale.
25. Foto og video til dokumentation
BONOVO.dk har ret til at optage billeder og video af flyttegodset for dokumentation og internt brug.
26. Afvisning af opgaver
BONOVO.dk forbeholder sig retten til at afvise opgaver uden begrundelse, især ved mangelfulde oplysninger eller risikobetinget gods.
27. Tidsforbrug ved ekstra instrukser
Kunden faktureres for ekstra tidsforbrug ved uklar kommunikation, tvetydige anvisninger eller ændringer i opgaven undervejs.
28. Underleverandøransvar
Ansvar for skader forårsaget af underleverandører påhviler disse. BONOVO.dk fungerer som formidler og ikke ansvarlig part.
29. Forsinkelser uden kompensation
Forsinkelser som skyldes trafikale forhold, vejr eller forsinket adgang til adresser kompenseres ikke.
30. Aftalens rang
Disse betingelser har forrang for kundens egne vilkår, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt skriftligt.
Kontakt:
📞 53 54 55 53
📧 info@bonovo.dk
🌐 www.bonovo.dk/vilkaar-flyttekunder/